La luxosa posada en escena de Gilbert Deflo ens transporta a una època pretèrita que subratlla el retrat mordaç que Txaikovski proposa: una generació esvaïda de la Rússia tsarista, amagada sota l’aparença d’una amable descripció del regnat de Caterina la Gran. La cort, els carrers i les ribes dels rius de Sant Petersburg surten en una partitura que intencionalment recrea les formes musicals del segle xviii, incorporant referències a la música popular i religiosa sense sacrificar mai el fervorós lirisme del compositor. Al costat d’Eugene Onegin, representa la gran aportació de Txaikovski al camp de l’òpera. Antoni Colomer ha desenvolupat la seva trajectòria en institucions i festivals com el Gran Teatre de Liceu, la Schubertíada, Joventuts Musicals d'Espanya o l'Associació Xavier Montsalvatge. Com a crític i musicòleg, ha col·laborat amb Catalunya Música, La Vanguardia Cultures, Núvol Digital, Platea Magazine i Revista Musical Catalana, entre d'altres. És crític i col·laborador a la revista Ópera Actual. |